mandag 18. april 2016

En liiiten men planlagt sprekk

Jeg har jo flagget at jeg har kjøpebrems og skulle strikke og sy av lageret mitt og komme langt ned i bunken - og også gi bort en del før jeg i det hele tatt skulle tenke tanken på å kjøpe noe nytt... MEN - planer tar gjerne andre retninger, og dette er nok et resultat av - eh, ja... dårlig planlegging.
For, om mindre enn tre uker skal jeg i den første av to konfirmasjoner nå i mai, og sånn ca siden desember hadde jeg tenkt å sy kjole i det mørketurkise stoffet som jeg kjøpte i København i høst, og til kjole (for en frossenpinn som meg) må jeg ha en bolero.
Og siden jeg ikke har begynt med noen av delene ennå må jeg få opp dampen - noe skikkelig altså.
Til mørketurkis kjole har altså valget falt på gullfarget bolero (hey, jeg har gullsandaler ikke sant!), og da måtte det liiiitt shoppings til, og det ble Gullfasan, kjøpt på tilbud på Garnius som jeg prøvde for første gang (kjap og grei nettbutikk)

Ser bra ut det her, gjør det ikke?
Det blir en two-skein-wonder. Jeg elsker den. Den er utrolig allsidig og lett og kjapp å strikke.
Og jeg må faktisk begynne så vidt nå, planen er å også kunne strikke litt på denne i lunsjen hver dag, Jeg rekker et par runder pr lunsj. Det hjelper.
Kjolen blir denne, så  morgen etter jobb blir det tur til Stoff og Stil for å kjøpe mønster, tråd, fôr og glidelås. Jeg har stor tro på at jeg skal få det til. Dvs, jeg har igrunnen ikke noe valg, for jeg aner ikke hva annet jeg skulle hatt lyst til å ha på meg på de to konfirmasjonene.

Hei litt på meg da, jeg tror jeg trenger det...

Den rosa puseglitter Indian Ocean genseren er forresten snart ferdig :) 
Jeg gleder meg masse! Jeg tro den blir veldig fin.
Det er en nydelig modell, og rosa puseglitter er jo litt lekkert da!

Du får snart se den - lover ;)
 

3 kommentarer:

  1. Å, det blir rålekkert! Jeg heier som bare det!

    Du er heldig som har mønsteret til den boleroen, for det er utilgjengelig på Ravelry og har vært det en stund. Men jeg søkte litt på nett nå og fant ut at designeren skal relansere mange av mønstrene sine, så da er det sjanser for å få strikket seg en slik!

    Ellers skal jeg også i konfirmasjon snart, heldigvis litt lengre ute i mai. Har nesten gjort ferdig bunadssjalet til konfirmanten, så da tenkte jeg litt på å strikke en rød Peggy Sue-jakke til meg selv, til den grønne swingkjolen med hvite prikker som jeg skal bruke. Men jeg må vel snart få kjøpt garnet til den, vet ikke om jeg tør å gamble på å vente til det kommer på salg 1. mai ;)

    SvarSlett
  2. Gullbolero! Det blir fint :)

    SvarSlett
  3. God jul til deg og dine ❤️

    SvarSlett