fredag 6. november 2015

Frustrerende resultatløs

Det er ingen tvil om at det er høst - sen høst, sånn på nippet til å gå over til vinter.
Høsten, den fine årstida, spesielt for alle som er glade i å lese, pusle, strikke og sy.
Men for meg som elsker alt dette har det vært en frustrerende høst. Nå som høsten snart er over har jeg en kreativ frustrasjon over at jeg ikke synes jeg har fått utrettet noe. 
Et par sokker liksom. Det er det.
Jeg føler at jeg oversvømmes av uferdige prosjekter og påtenkte idéer, men ingen resultater. I neste uke er det et halv år siden jeg full av forventninger og pågangsmot kjøpte oppskrift og garn til Nancykofta - seks måneder altså.
Nancy og jeg har siden da vært igjennom mye motgang og nedturer, det føles om den ikke vil seg. 
Så for et for uker siden bestemte jeg meg for at vi skulle ta en liten pause. Men jeg tror pausen blir litt lenger enn en liten. Den var uansett mest som en sommerkofte med nokså sommerlige farger, så nå tror jeg den blir liggende til nyåret. Ny frisk.
Fram til da må jeg rydde unna dumme strikketanker og komme på rett kjøl igjen og kanskje er det ikke tida akkurat nå for veldig ambisiøse prosjekter. Alt til sin tid som det heter.

Men det skal den ha denne høsten. Den har vært fin. 
Veldg fin. Vi har vært kjempeheldige her i midten.
Og når det er fin høst er det ekstra gøy å ta fine høstbilder, og det har jeg i hvert fall gjort.




Men jeg skal altså ikke svartmale situasjonen totalt.
Jeg har fått til litt. Nesten litt mer enn sokker.
Her er jeg på god vei til å få to fine blå gensre til de to fine guttene mine.
Og dette ser ikke ut til å by på så mange utfordringer, og det går nokså greit altså. 
Så noe blir det!

4 kommentarer:

  1. Det er kjedelig å ha det sånn! Men min erfaring er at det hjelper å legge ting bort. Kos deg med det som passer ambisjonsnivået ditt akkurat nå. Og nyt høsten! Som trønder i Oslo gleder jeg meg over at det er fint vær i Trøndelag. Særlig når den har vært - og er - nydelig her i Oslo også :)

    SvarSlett
  2. Strikketørke er ikke gøy, men det er ikke pliktstrikk heller. Så enig med Huldr, legg det bort en stund og gjør heller noe du har lyst til. Å nyte den fine høsten, gå turer og ta bilder er jo også kjekt.

    Jeg har funnet ut at det er gøy å teststrikke. Finner småprosjekter på Ravelry, og det blir jo nesten som en mini-knit along, med flere som tester ut det samme, og en designer som gir hjelp og råd underveis. (eller omvendt, noen ganger er det mye å ta tak i for teststrikkerne også) Men sånne prosjekter har jo tidsfrist, da. Det kan jo også bli litt stressende.

    Håper du finner strikkegleden igjen etterhvert. :)

    SvarSlett
  3. Strikketørke er kjedelig, men plutselig er den borte og man legger opp til en haug med prosjekter. Kos deg med høsten!

    SvarSlett
  4. Dette var ikke noe godt utgangspunkt for høsten og mørket som har kommet for fullt! Når jeg føler det slik, prøver jeg å få ferdigstilt noen ufoer, selv om det krever veldig mye av meg, for da får jeg ofte inspirasjon til å starte på noe nytt. Håper du finner tilbake til den kreative gleden igjen :)

    SvarSlett