mandag 24. august 2015

En kort og en lang



Som jeg viste i min forrige post (som begynner å bli en stund siden...) har jeg strikket en One Skein Wonder i sommer, og nå har jeg også strikket ferdig en langermet variant – og, endelig festet trådene.
Jeg falt pladask for denne lille boleroen da jeg fant den tidligere i år, og som jeg skrev sist så ser det ikke ut som oppskriften lenger er tilgjengelig og jeg har prøvd å kontakte designeren, uten hell.

Den kortermete er strikket i Pickles Abuelita tjukk merino.




Allerede mens jeg holdt på med denne, så jeg for meg at jeg ville lage [minst] én langermet variant også, og målte og regnet ut hvordan jeg skulle forlenge ermene, og jeg må tilstå at jeg er forøyd med resultatet.

Til den langermete har jeg brukt to nøster Cascade 220Superwash.



 
Takk til snille mannen min som var fotograf i finværet i går!

For finvær ja, vi har hatt mengder av finvær, sol og varme de siste par ukene.
Jeg nyter så lenge det varer!

Her fra hyttetur forrige helg.

Nyt sensommeren!

3 kommentarer:

  1. Fine, begge variantene. Og designeren hadde flere greie mønstre, så da tror jeg at jeg også vil strikke en bolero. :)

    SvarSlett
  2. Veldig fine, begge to! Kjempesynd at oppskriften er utilgjengelig, for jeg kunne også tenke meg å strikke en sånn. Det går vel an å få til noe lignende, men den denne modellen satt veldig pent på deg, så skjønner godt at du er fornøyd!

    SvarSlett
  3. Veldig fine boleroer! Så synd oppskriften ikke lengre er tilgjengelig!

    SvarSlett