tirsdag 30. juni 2015

Nytt liv til buksene

Eller rettere sagt - forlenget liv.

Med to aktive gutter på 10 og 3 år starter vi alltid sommeren med dongeribukser med hull på knærne og som ungene har vokst ut av, bukser som egentlig er ferdige, klare til å byttes ut.
 
 

Men, på en kveld kan buksene lett syes om til shortser og fint brukes i et par måneder til.
Jeg lagde fire shortser her om kvelden.

Jeg klipte av bena, rett over, like over hullene på knærne.


Sydde sikksakksøm der jeg hadde klipt, og en rett søm på opplegget med gul tråd, sånn gul som man bruker på dongeri (den gule dongeribuksetråden har jeg alltid i basisbeholdningen min - et must for småbarnsforeldre med symaskin).

Og voilà, to fornøyde gutter, to bukser som har blitt shortser som varer litt lenger
og penger spart, fordi vi ikke trenger å kjøpe nye shortser til gutta ;)

Så enkelt!

2 kommentarer:

  1. Kjempe smart. Jeg har virkelig sansen for gjenbruk altså. Er litt morsomt å ha noe som ikke alle andre har også. Jeg benytter sommerferien i år til å blant annet bli bedre kjent med symaskinen. Hittil har det vært et veldig vellykket bekjentskap og jeg koser meg og lærer stadig nye ting. Ønsker deg en fin sommer.

    SvarSlett