søndag 11. januar 2015

Smågodt

Denne uka ble jeg ferdig med et lite sett av myk hals og pulsvarmere til meg selv :)
Strikket i grønt Debbie Bliss Rialto, superdeilig merinogarn.
Fargen er egentlig nokså sommerlig, men den passer veldig fint å bruke sammen svart, og frisker godt opp på kalde mørke vinterdager.
Både halsen og pulsvarmerne er helt enkel strikk uten noe oppskrift.

Settet er også første prosjekt i mitt forsøk på å slanke garnlageret mitt i 2015.
Ja, for jeg holder på å rydde, sortere, organisere og veie garnlageret mitt. Damene på forumet Uformelt driver med dette hvert år, og i år er det første gang for min del.
Målet mitt  med er først og fremst å få strikket og heklet opp alt jeg har kjøpt inn til faktiske prosjekter, og å bli flink til å strikke småting av alle restene.
Jg har tenkt at jeg skal ha rydda ferdig garnet i dag, så skal jeg ta for meg stoff en av de nærmeste helgene - for i den stoffkista mi er det nok også ganske mye rart.
Jeg ser at det kan bli litt å gi bort, så følg med ;)

Garnsankeopplegget går selvfølgelig ut på at jeg ikke skal kjøpe mer før jeg har brukt en del, men så fikk jeg denne forsinka julagaven fra "Nissemor" da...
Tre lekre nøster Liberty Wool fra Classic Elite Yarns i fargemiksen Cupcake - man får jo bare lyst til å spise dem da, som en cupcake :)
De var bestilt lenge før jul, og skulle egentlig ha ligget under juletreet, men de kom denne uka, det er sånn det kan gå med utenlandskbestilte julegaver.
Planen er å strikke en stor og deilig hals.

Og så kom denne boka da :)
Som jeg har gledet meg til leeenge!
Den er kjempelekker og veldig inspirerede og jeg har lyst til å srikke så mange av modellene i den.
Jeg skal prøve å overse at jeg fant en groteskt skrivefeil i boka - hehe...
Bildene er fantastiske og det er så mye fint her.

Nå må jeg fortsette litt på ryddeprosjektet mitt og så skal vi snart ha kjøttkaker til middag, og det gleder jeg meg masse til :)

5 kommentarer:

  1. Så flott sett du har strikket til deg selv. Herlig med litt frisk farge synes jeg. Den boka er en av mine absolutte favorittbøker. Veldig mange fine oppskrifter i den. Lykke til med lagerryddingen. Jeg må prøve å slanke lageret litt jeg også for nå får jeg snart ikke igjen skuffene, uuups. :P

    SvarSlett
  2. Så fin frisk farge, det settet gjorde seg mot sort.
    Stå på med garnslankinga, er moro det !

    SvarSlett
  3. Garnslanking er gøy, man ser på garnet på en helt annen måte når man fortrinnsvis skal bruke av det man har. Men de nye nøstene dine var unektelig lekre og fristende! :o)

    SvarSlett
  4. Heihei! :o)
    Det er så fint med litt farger i vintemørket!
    Jeg er faktisk kommet litt i strikkemodus, jeg óg. Har jo sydd mest de siste åra, og da blir det ikke mye strikking. Men nå har jeg tatt en liten gjennomgang av garnlageret (som ble kraftig redusert ved forrige flytting), og har funnet noe som skal gis bort, og så skal jeg prøve å få brukt endel av det andre. Pluss gjøre ferdig påbegynte prosjekter, så klart... Men har også lyst å strikke kofte til meg sjøl, og da må jeg ha nytt garn... Får se om jeg finner det perfekte koftemønsteret.
    Jeg kommer til byen din 10.-11. mars, forresten. Lyst å treffes?:o)

    SvarSlett
  5. Jeg ser at den boka skal være på vei hit til biblioteket - skal snappe den opp når den kommer! :o)

    SvarSlett