torsdag 4. september 2014

Det var en ufo her

Helt sant!
Hva er en ufo?
Det har vært litt prat på Facebooksiden Strikke og hekle om det. Hva er en ufo. Hva er for meg en ufo?
Og så, nå i september, har det dukket opp en veldig inspirerende ufo-utfordring på strikkebloggen Trivelig og Surrehue, UFO-september. Kanskje dette skal være måneden til å få litt bukt med ufoer.
Har jeg ufo?

Ja, så sannelig....

En ufo - vi snakker altså uferdig objekt (ingen trehodete romvesener i sikte) - er for meg et prosjekt som har blitt lagt litt til side, kanskje i litt for lang tid, lenge nok i hvert fall til at jeg egentlig har mista litt interessen. 
Den har gjerne blitt forbigått av et, to, tre eller flere mer spennende prosjekter som plutselig var mye viktigere. Gjerne er en ufo pinneløs også, fordi jeg siden den gang har hatt behov for pinnene til noen av de andre og mer interessante prosjektene.
 
Dette er en ufo:

Garnet er kjempelekkert, Rowan Kid-Silk Haze, som jeg kjøpte i Helsinki i fjor vår. Jeg hadde det så klart for meg, det skulle bli et lekkert skjerf. Og nå var jeg godt i gang.
Så hva skjedde?
Jo, jeg begynte på dette skjerfet på flyet fra Berlin nå i vår, det var allerede slutten av april.
Og altfor plutselig, ble det mai, og sp juni. Det var så altfor mange andre ting som var så mye viktigere å få laget, hvem trenger vel et ferdig skjerf i juni?
Og forresten så var det egentlig ikke sånn jeg hadde sett for meg det skjerfet. Jeg hadde vel tenkt meg mer blondestrikk.
Så ble det nesten sommerferie, og alt som skulle være laget ferdig til sommerferien ble prioritert, og skjerfet ble puttet litt for langt bak i strikkeskuffa. 

Så ble det litt glemt.
Til den diskusjonen kom opp nå.
Skjerfet var blitt til en ufo...

Men. Gode nyheter.
Nå er det ikke en ufo lenger.
Jeg begynte å rekke det opp, og nå har det blitt et nytt og friskt og spennende prosjekt, klart til å bli strikket!
Det blir fortsatt skjerf, men det blir blondestrikk som først tenkt.
Det blir dettefra Garnstudio, og jeg er veldig spent. Det ser litt vanskelig ut, men jeg håper det blir bra som bilstrikk siden jeg skal på biltur.
Målet mitt blir å bli ferdig med skjerfet i løpet av september.

Håper bare det ikke ender opp som ufo igjen, men nå er det jo høst og behovet for nytt skjerf tilbake ;)

Og så har jeg tre dager med Photo-a-Day:

2. september: Striper - guttas utvalgte stripete gensere for dagen.
3. september: Knapp - eller knapper som her da. Tre Norgesglass fylt med knapper, sortert etter farge.
4. september: DIY/Gjør det selv - selvlagde maskemarkører, kjekke å ha, fine å gi i litengave til strikkevenninner.

Og så lovte jeg sist at jeg skulle vise fram noe ferdig.
I mangel på tid til å gå ut å ta ordentlige bilder, ble det et footgazing av et sokkepar jeg strikket nylig.

Ribbesokker fra Drops design - mine favorittstrikkesokker - strikket i lilla Fabel! Loves it! :)

Håper flere hiver seg på ufo-utfordringen.
Det er gøy å følge med på ;)
Heia heia!!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar