tirsdag 8. juli 2014

Peggy Sue og litt andre ting

Jeg er så glad for jeg ble så fornøyd med Peggy Sue'en min :)
Her er den.

På Ravelry fant jeg oppskiften både på engelsk og på svensk (det ligger visst der på portugisisk også, men jeg kan jo ikke portugisisk). Det ble fort klart at jeg syntes det var lettere å strikke på svensk enn på engelsk, og dette var også min første top-down.
Jeg synes oppskriften var veldig grei og forståelig, bortsett fra at jeg måtte ha noen runder test før flettemønsteret satt, men ellers gikk det ganske radig. det tok litt tid, men det ar mer fordi denne kun var hjemme i soffan strikk og at den ikke ble med på to helger på hytta og heller aldri ble med som ventestrikk i bilen. Hvor mange timer effektiv strikking som gikk med aner jeg ikke, men den var ikke så veldig tidkrevende.

Nå har vi nytt noen helt fantastiske sommerdager, det har vært oppimot 30 grader i hagen.
Så deilig med noen dager hjemmeferie når det er sånn. Ingen vits i å skynde seg avgårde på tur i hvert fall.

Men nå blir det tur allikevel altså, for vi har tross alt gledet oss til deilige late dager på hytta :)
Og så har jeg så mange prosjekter. Ja, sånn foruten oppfreshing og litt sånt på hytta, så har jeg store kreative planer.

Hovedprosjektet mitt i sommer/høst er et stor heklet bølgeteppe som blir deilig å ha på kalde vinterdager (som er litt vanskelig å tenke på akkurat nå...) 
Teppet er et Ripple Blanket fra bloggen Attic24.
Jeg har studert og testet oppskriften, den er på engelsk og siden jeg aldri har heklet (eller strikket - for den saks skyld) på engelsk, så var dette en liten kneik altså.
Men jeg knakk koden til slutt.
Her er testlapp, kortversjon av oppskriften og bestemt rekkefølge på fargene.
42 nøster Drops Merino Extra Fine i sju naturtoner venter på meg og heklekroken.
Dette tror jeg blir spennende.

Andre prosjekter:

- En bolero som bilstrikk. I hvit Paris. Fordi det er på salg nå i juli og jeg måtte litt impulsivt kjøpe noe til bilturen siden jeg ikke hadde noe anna (og fordi jeg har lyst til å strikke noe annet enn kluter)

- Kreativt lesestoff, som jeg gleder meg kjempemasse til. Flere av bidragyterne i dette bladet er blant favorittene mine, og jeg rett og slett digger Mollie Makes!

- Og så skal jeg samle inspirasjon og få påfyll av nye tips og idéer gjennom det nye nettkurset til Kelly Purkey og Amy Tangerine på Big Picture Classes  - Inspiration Here and There :) Det er evigheter siden jeg har scrappet noe og jeg trenger et spark for å komme igang igjen. Og hva passer ikke bedre da enn et 12 ukers kurs med mine to favorittscrappere. Jeg satser på å bli superinspirert og få massevis av idéer til å scraoppe igjen.
Første oppgave er å ordne seg med en Inspirasjonsbok. Gøy!
Valget var enkelt for min del. Det ble denne oransje Moleskine'n som jeg kjøpte i Berlin i vår.
Jeg har det ikke helt klart for meg hvordan jeg skal sette i gang, men jeg finner vel ut av det ;)

Og à props Moleskine. Jeg har forelsket meg totalt i Moleskine-appen
Her kan man lage så mange notebooks man bare vil og man har dem alltid med seg. Det er jo helt genialt!
Og innholdet er helt utrolig! Og den er gratis :)
Jeg anbefaler den i hvert fall!!! :)

Og forresten, jeg vet at jeg sa at jeg skulle vise fram skjørtene jeg sydde i helga... men beklager, de har blitt pakka ned i kofferten uten at jeg har fått tatt bilde av dem, så da får jeg ikke vist dem fram nå. Men jeg skal få tatt noen bilder i ferien, så skal dere få se.

I mellomtiden: God sommer!!!

1 kommentar:

  1. Oi - her var det jo masse å oppdatere seg på! :o)
    Ripple blanket er et kjekt prosjekt! Jeg har tenkt å lage et i svart og hvitt av noe årgangsgarn jeg fikk av en kollega (skal toves), så da får vi ripple i kor i høst! :o)
    Det Mollie Makes-nummeret - har du kjøpt det på Narvesen, eller er du abonnent eller noe sånt?
    Ha en strålende fin ferie på hytta! Her i Bergen venter vi på at varmværet skal bevege seg nedover hit - gleder meg! :o)

    SvarSlett