søndag 6. april 2014

Storbakst

Hver helg baker jeg brød til uka.
Tre brød.
Det er det vi spiser av brød i løpet av en uke.
Jeg fant denne oppskrifta rundt nyttår ifjor, og har ganget den med tre, og jeg bruker 2 pakker ferskgjær i stedet for tørrgjær som det står i oppskifta.
Brødene er superduper enkle å lage, ingen elting eller knaing.
Og de er kjempegode!



Og så bakte jeg boller, fordi vi hadde lyst på :)
Med rosiner.

Når jeg baker boller bruker jeg denne oppskrifta fra Det søte liv.
De heter Verdens beste boller, og det er ikke tull, de er verdens beste boller!
Oppskrifta er stor og det liker jeg, når jeg først setter igang så er det vel greit å fylle opp litt i fryseren.
Jeg pleier å få ca førti boller av denne oppskifta. Det holder en stund ;)

Nå satser jeg på en ny uke med nye muligheter og uten forkjølelse.
Og så er det jo bare en vanliguke igjen og så begynner påska!
Jippi!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar