onsdag 26. februar 2014

Ny mariusgenser

En glad storegutt er (mer eller mindre [les: bestukket med sjokolade] ) villig til å stille opp til fotosession med den nye mariusgenseren som jeg ble ferdig med til - i - vinterferien.







Det var lenge siden sist jeg hadde strikket en mariusgenser og jeg hadde nesten glemt hvor gøy det faktisk er. Sikkert fordi det er en så fin og lekker klassiker. Den slår aldri feil.
Og så så mange muligheter til fargekombinasjoner :)
Og det var gøy - og bra for selvtilliten - og komme seg over monteringskneika, og faktisk bare sette i gang og gjøre det!

Her er genseren litt mer detaljert:


Jeg har brukt mønsteret fra Sandnes klassikere for barn.

Den er strikket i Raumagarn PT5.
Og jeg har brukt fargene kornblå, bleket hvit og mørk oransje.

Jeg anbefaler PT5 som begynner å bli en ny favoritt for meg. 
Det er en liten anelse tynnere enn andre sammenlignbare garn, noe som gjør at genseren ikke blir for tykk, men egentlig akkurat passe. 
Det er deilig å strikke med. Det er superwash så det kan lett vaskes i maskin som er en fordel spesielt når det gjelder barneklar. Det er 20% nylon i det som gjør det slitesterkt og mindre kløete. Og så har det et stort utvalg av veldig fine farger, noe for enhver.

Dette garnet blir nok mitt førstevalg framover når jeg skal strikke klassiske plagg.
For det kommer til å bli fler ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar